Meisje Ontwikkelt Acute Hepatitis Na Het Drinken Van Ongebruikelijke Groene Thee

{h1}

Een gezonde tienermeisje ontwikkelde acute hepatitis na het drinken van buitensporige hoeveelheden van een mysterieuze groene thee besteld bij een online site.

Een mysterieuze groene theedrank veroorzaakte waarschijnlijk een gezond tienermeisje in het Verenigd Koninkrijk om een ​​acuut geval van hepatitis te ontwikkelen, volgens een nieuw rapport van de zaak van het meisje.

De 16-jarige vertelde haar artsen dat ze de thee online bestelde nadat ze had gehoord dat het haar zou kunnen helpen om af te vallen. Maar na drie maanden dagelijks drie kopjes thee gedronken te hebben, begon ze gezondheidsproblemen te krijgen, inclusief geelzucht, volgens het casusrapport, online gepubliceerd op 23 september in het tijdschrift BMJ Case Reports. Geelzucht is een geelverkleuring van de huid en is vaak een teken van leverproblemen.

"Ik was nog maar een paar kilo afgevallen, maar kreeg toen vreselijke pijn in mijn gewrichten en voelde me heel duizelig en ziek", zei het meisje in het gedeelte "patiëntperspectief" van het casusrapport. "Ik was erg bang toen ik in het ziekenhuis werd opgenomen en veel testen had, [en] ik begreep niet volledig wat er toen gebeurde", schreef ze. [10 manieren om de gezonde eetgewoonten van kinderen te bevorderen]

Het meisje vertelde haar artsen dat ze geen vrij verkrijgbare medicijnen slikte en uit tests bleek dat ze ondanks de ontsteking in haar lever geen virale ziekten of problemen met haar immuunsysteem of metabolisme had, volgens het verslag.

De artsen namen echter nota van het feit dat het meisje haar relatief nieuwe groene thee noemde (Camellia sinensis) routine.

De meeste ingrediënten op het etiket van de thee waren in het Chinees geschreven, dus het meisje wist niet zeker wat erin zat, maar haar artsen adviseerden haar om te stoppen met drinken. Ze behandelden haar ook met intraveneuze vloeistoffen en een medicijn genaamd N-acetylcysteïne, dat wordt gebruikt voor de behandeling van mensen met bepaalde soorten leverproblemen, waaronder leverfalen door medicijnen of andere toxische stoffen.

"Na het stoppen van de consumptie van groene thee, was er een snel en aanhoudend herstel van haar hepatitis", schreven de artsen in het rapport.

Bij een controle twee maanden later, functioneerde de lever van het meisje normaal, meldden de artsen.

"Ik zal nooit meer online thee of gewichtsverliespillen kopen", schreef het meisje in het rapport. "Mensen moeten meer bewust zijn van wat ze kopen en de bijwerkingen."

Groene thee zorgen

De artsen hebben de chemie van de groene thee niet geanalyseerd, maar ze zeiden in hun rapport dat het de waarschijnlijke oorzaak was van de acute hepatitis van het meisje.

In feite zou de kast van dit meisje verre van de eerste keer zijn dat groene thee leverbeschadiging bleek te veroorzaken. In een casusrapport uit 2005 beschreven artsen in Frankrijk hoe een persoon die af wilde vallen en een supplement genaamd Exolise - een droog extract van groene thee dat ook cafeïne bevat - wilde nemen en uiteindelijk een levertransplantatie nodig had.

In een ander rapport nam een ​​63-jarige vrouw capsules op basis van een geconcentreerd extract van groene thee op aanbeveling van haar kanker-ondersteuningsgroep. Maar ze ontwikkelde acute hepatitis na het nemen van de capsules, aldus de auteurs van het rapport uit 2014.

Bovendien is groene thee slechts een van de vele "natuurlijke remedies" die in verband zijn gebracht met leverproblemen. Een Spaanse studie uit 2008 vond 13 gevallen in het Spaanse register voor levertoxiciteit tussen 1994 en 2006 die verband hielden met het nemen van kruidenremedies of voedingssupplementen. Deze gevallen bedragen 2 procent van alle meldingen in het register - wat betekent dat natuurlijke remedies geleid hebben tot meer gevallen van leverbeschadiging dan pijnstillers, anti- angstmedicatie en antipsychotica, volgens de onderzoekers.

Maar groene theedrinkers zouden de drank niet moeten verlaten, zeiden de onderzoekers. Het drinken van gewone groene thee - in tegenstelling tot speciale theesoorten die bogen op het helpen van gewichtsverlies of thee-bevattende supplementen - zal waarschijnlijk geen leverbeschadiging veroorzaken. Het zijn de "secundaire of tertiaire verwerkte producten, in plaats van de vers gemaakte bladeren, die zijn beschreven in eerdere case reports," de auteurs gezegd.

Mensen moeten een les nemen uit het casusrapport en zeggen: "Ik moet oppassen met wat ik eet en weet welke kruidenproducten ik neem, omdat sommige dingen problemen kunnen veroorzaken," zei Dr. David Bernstein, de hoofd van de hepatologie aan het North Shore Long Island Jewish Health System in New York, die niet bij het casusrapport betrokken was.

Normaal breekt de lever giftige stoffen af ​​en zet deze om in onschadelijke metabolieten. Maar als die metabolieten giftig zijn, "nou, dat is een reëel probleem," zei Bernstein.

Volg Laura Geggel op Twitter @LauraGeggel. Volg WordsSideKick.com @wordssidekick, Facebook & Google+. Oorspronkelijk artikel over WordsSideKick.com.


Video Supplement: Suspense: Mortmain / Quiet Desperation / Smiley.




WordsSideKick.com
Alle Rechten Voorbehouden!
Reproductie Van Materialen Toegestaan Alleen Prostanovkoy Actieve Link Naar De Site WordsSideKick.com

© 2005–2019 WordsSideKick.com