Een 'Natuurlijk' Kruid Kan Giftig Zijn, Leert Vrouw

{h1}

Een vrouw die een "getrainde kruidkundige" was, kwam terecht op de intensive care na gebruik van een natuurlijke remedie.

Kruidengeneesmiddelen die worden aangeprezen als 'natuurlijk', zijn misschien niet altijd veilig, zoals een nieuw rapport laat zien: een vrouw in het Verenigd Koninkrijk die werd getraind in het gebruik van kruiden kreeg ernstige vergiftigingsverschijnselen nadat ze per ongeluk een overdosis had gegeven aan een medicijn dat 'dodelijke nachtschade' wordt genoemd. "

Toen de 50-jarige vrouw in september 2014 werd opgenomen op de afdeling spoedeisende hulp van een ziekenhuis in Oxford, Engeland, was ze verward en rood en was haar hartslag sneller dan normaal. Omdat ze erg geïrriteerd was, moest ze worden verdoofd, en de artsen hielden haar 's nachts op de intensive care.

De vrouw, die haar dokters vertelde dat zij een 'getrainde kruidkundige' was, kreeg de behandeling en werd de volgende ochtend volledig hersteld.

"In termen van mijn advies voor mensen, zou ik zeggen dat er een aanname is dat alles natuurlijk dus veilig is, maar dit is geen zekerheid," zei Dr. Andrew Chadwick, een arts aan de NHS Trust in Oxford University Hospitals, die de vrouw en schreef het rapport van haar zaak. "Inderdaad, veel vergiften komen van nature voor, daarom is het belangrijk dat mensen de stoffen die ze nemen volledig begrijpen."

De vrouw had zich tot kruiden gekeerd om haar slapeloosheid te verlichten, waar ze al een tijdje last van had. 'S Nachts werd ze opgenomen in het ziekenhuis, terwijl ze nog thuis was, kon ze niet slapen, dus ging ze naar beneden, de man van de vrouw vertelde haar artsen. Na een commotie te hebben gehoord, ging de man naar beneden en merkte dat zijn vrouw giechelde en zich gedroeg alsof ze dronken was, hoewel ze zich normaal gesproken onthield van drinken. [Hoe 8 gemeenschappelijke medicijnen omgaan met alcohol]

De man hielp zijn vrouw naar bed en ging zelf slapen. Maar hij werd wakker en zag dat zijn vrouw het bed had verlaten en was gevallen. Deze keer leek ze nog meer verward, dus de man belde een ambulance, volgens het rapport dat vandaag (5 november) is gepubliceerd in het tijdschrift BMJ Case Reports.

Nadat de vrouw in het ziekenhuis was opgenomen en voor haar symptomen was behandeld, vertelde ze haar artsen dat ze onlangs een kruidenremedie van de giftige plant had gekocht Atropa belladonna, gewoonlijk dodelijke nachtschade genoemd, om haar slapeloosheid te bestrijden. Die avond dronk ze de substantie direct uit de fles, waardoor ze haar symptomen ervoer, aldus haar artsen.

Op het etiket van het product dat de vrouw heeft gekocht, wordt het 'Atropa belladonna' genoemd Belladonna Leaf,"en het kan legaal online worden gekocht.

Omdat de fles waarvan de vrouw die avond nipte, ongeopend was voorafgaand aan dit incident, konden haar artsen de hoeveelheid die ze had geconsumeerd berekenen, waarvan ze vonden dat ze ongeveer 1,7 ounce (50 milliliter) waren.

De artsen schatten dat deze hoeveelheid van de vloeistof ongeveer 15 milligram van de chemische atropine bevatte, wat van nature voorkomt in de plant. Ze beschreven deze hoeveelheid als 'erg groot' en zeiden dat ze denken dat het de symptomen van de vrouw veroorzaakte.

Op hoge niveaus kan atropine signalen in het zenuwstelsel blokkeren ", wat op zijn beurt de zeer snelle hartslag, rode huid en acute agitatie en verwarring veroorzaakt [zoals] we in ons geval zagen," zei Chadwick.

Precies hoeveel atropine dodelijk zou zijn voor volwassenen is niet bekend, maar tussen 10 en 20 milligram van de chemische stof is uitgeschakeld, volgens het rapport. Voor kinderen zijn doses van minder dan 10 mg fataal gebleken, aldus het rapport.

Chadwick zei dat hij niet zeker wist waarom er zoveel atropine was in de kleine hoeveelheid vloeistof die de vrouw consumeerde. Het is mogelijk dat de stof normaal wordt verdund vóór consumptie, of wordt verondersteld te worden geconsumeerd in zeer kleine hoeveelheden, zoals een theelepel, zei hij.

Volg Agata Blaszczak-Boxe op tjilpen. Volg WordsSideKick.com @wordssidekick, Facebook & Google+. Oorspronkelijk gepubliceerd op WordsSideKick.com.


Video Supplement: The Story of Cosmetics.




WordsSideKick.com
Alle Rechten Voorbehouden!
Reproductie Van Materialen Toegestaan Alleen Prostanovkoy Actieve Link Naar De Site WordsSideKick.com

© 2005–2019 WordsSideKick.com